tisdag 30 oktober 2018

خـــبر فــــوری طــــرح تــــروریستی و بازداشت مامور وزارت اطـلاعات رژیم ایران در دانمــارک.

 خـــبر فــــوری
طــــرح تــــروریستی و بازداشت مامور وزارت اطـلاعات رژیم ایران در دانمــارک
🔴 دانمـــــارک ســفـیرش را از تهــــــــران فــــراخواند ، دانمارک در اعتراض به آنچە « برنامه ریزی ایران برای حمله در خاک دانمارک » توصیف کرد سفیر خود را از تهران فراخواند
🔴 رویترز : بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک به اتهام طراحی تروریستی دانمارک سفیرش را از تهران فراخواند
🔴 وزارت امور خارجه دانمارک عصر سه‌شنبه هشتم آبان ( 1397/08/08 ) اعلام کرد به‌ دنبال بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک ، سفیرش را از تهران فراخوانده است.
اندرس ساموئلسن در یک نشست خبری گفت که کشورش در واکنش به اقدام ( رژیم ) ایران برای انجام این حمله، تلاش می‌کند تا اتحادیه اروپا را به اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران وادار کند.
وزیر خارجه دانمارک خبر داد ♦️« مــرتضـــی مــرادیـان »، سفیر رژیم ایران در کپنهاگ ، احضار و « خیلی شـــفاف » به او گفته شد که « این مسئله تا چه اندازه مهم و غیرقابل توصیف است ».
🔴 سازمان اطلاعات دانمارک امروز سه‌شنبه ۸ آبان اعلام کرد که دستگاه اطلاعات ایران قصد داشته حملاتی علیه افرادی در دانمارک به اجرا بگذارد.
وزارت امور خارجه دانمارک هم در این باره در بیانیه‌ ای تاکید کرد که به « طرح‌ های دستگاه‌های اطلاعاتی ایران » پاسخ خواهد گفت.
وزارت خارجه دانمارک در این بیانیه‌ اعلام کرد این کشور، « مرتضی مرادیان» ، سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای نشست با مدیر دفتر سیاسی این وزارتخانه احضار کرده است.
🔴 به گزارش رسانه‌ های دانمارکی ، فین بورچ آندرسون رئیس سازمان اطلاعات دانمارک در کنفرانسی خبری اعلام کرد که این حمله قصد داشت رئیس شاخه دانمارک گروه « النضال العربیه لتحریر الاحواز » را هدف قرار دهد.
او افزود که در این زمینه ، یک شهروند نروژی ایرانی تبار دستگیر شده است.
🔴 وزیر خارجه دانمارک گفت : ایــران را تحـــریم میکنیم
🔴 پلیس نروژ هم اعلام کرد در این پرونده با پلیس دانمارک همکاری خواهد کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar