tisdag 2 oktober 2018

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و ماشینهای سنگین....مهدی سامع.


اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و ماشینهای سنگین و ترانزیت دهمین روز خود را پشت سر گذاشت و امروز سه شنبه وارد یازدهمین روز خود در 31 استان کشور شد. 
اهمیت این اعتصاب جنبه های گوناگونی دارد. 90 درصد حمل کالا در ایران از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد. رانندگان کامیون به طور عینی به صورت شبکه هستند. تعداد این بخش از نیروی کار حدود 400 هزار نفر است. 
حکومت از واقعیتهای مربوط به این اعتصاب به شدت به وحشت افتاده و این بخش زحمتکش جامعه را به مجازاتهای سنگین به شمول اعدام تهدید کرده است. دستگیریهای گسترده و البته زندان و شکنجه تنها راهکار رژیم برای مهار این جنبش سراسری است.
اما واقعیتهای مادی زندگی احکام خود را صادر می کند. رانندگان کامیون تا این لحظه دهمین روز سومین دور اعتصاب خود را پشت سر گذاشته اند، تهدید های حکومت را به سخره گرفته اند. جنبش نیروهای کار پس از قیامهای دی ماه سال پیش تا کنون همچنان جریان دارد و این حکم که کانون ستیز نه در درون باندهای رژیم که در رابطه مردم با کل نظام است به مثابه یک واقعیت عینی در مقابل همگان قرار گرفته است. آزادیخواهی و مبارزه برای آزادی در شرایط کنونی به معنی مبارزه برای سرنگونی کلیت نظام حاکم (با هر ماهیت و اسمی که آن را تعریف کنیم) است.
خروجی گفتمانهایی چون خطر سوریه ای شدن، خطر جنگ داخلی، خطر تولید و بازتولید خشونت و...هیچ محصولی جز تقویت استبداد مذهبی و کمک به بقای نظام حاکم ندارد.
مهدی سامع
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲ اکتبر ۲۰۱۸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar