onsdag 3 oktober 2018

یانیه مشترک سه وزیر دولت فرانسه: سوقصد در ویلپنت بی‌پاسخ نخواهد ماند.



بیانیه مشترک سه وزیر دولت فرانسه: سوقصد در ویلپنت بی‌پاسخ نخواهد ماند

آژانس ایران خبر
بیانیه مشترک سه وزیر دولت فرانسه، وزیر خارجه (ژان ایو لودریان)، وزیر کشور (ژرار کولومب) و وزیر اقتصاد فرانسه (برونو لومر) طی بیانیه مشترکی اعلام کردند:

روز ۳۰ژوئن گذشته یک تلاش برای سوءقصد در ویلپنت، خنثی شد. این اقدام در خاک ما، نمی‌توانست بدون پاسخ باقی بماند.

روز ۲اکتبر وزیر کشور وزیراقتصاد و دارایی و وزیر دولت بدون در نظر گرفتن نتایج اقدام جنایی در پیش گرفته شده علیه مبتکران، عاملان و همدستان این پروژهٔ سوء قصد، فرانسه اقدامات پیشگیرانه هدفمند و متناسبی را به‌صورت تصویب تدابیر ملی مسدود کردن دارایی‌های اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم شهروندان ایرانی و نیز شعبه امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران، در پیش گرفته است.

ژان ایو لودریان: سوء قصد خنثی‌شده در ويلپنت لزوم يك رويكرد مطالبه‌گر در روابط ما با رژیم ايران را مورد تأييد قرار می‌دهد.

وزیر کشور و وزیر خارجه فرانسه: «تاکید بر عزم جزم برای اتخاذ هر اقدامی به‌منظور جلوگيری از هر نوعی از تروريسم از هر كجا كه ناشی بشود».

برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه: «ما باید كانال‌های تأمين مالی تروريستها را خشك كنيم.

ما در سطح ملی با قاطعيت عمل می‌كنيم و به تقويت تدابير در سطح بين‌المللی ادامه می‌دهيم».


دستگیریهای صبح امروز

صبح امروز ۱۰مهر ۹۷خبرگزاری فرانسه اعلام کرد با ۲۰۰ پلیس و با هدف پیشگیری از عملیات تروریستی مقر «مرکز موسوم به زهرا فرانسه» در «گراند سنت» واقع در شمال فرانسه مورد بازرسی و توقیف قرار گرفته و ۱۱ تن در جریان این عملیات دستگیر شده‌اند.

مرکز زهرا مسئولیت هدایت و پشتیبانی چندین انجمن شیعی را در زیر مجموعه خود بر عهده‌ دارد. به اعتقاد مسئولان فرانسوی این انجمن‌ها مظنون به پشتیبانی از جنبشهای «تروریستی» از جمله حماس و حزب‌الله لبنان هستند.

وزارتخانه‌های کشور، اقتصاد و خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که خبرگزاری فرانسه آن را کم‌سابقه توصیف کرده اعلام کرده‌اند که “با این تصمیم‌گیری، فرانسه بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم به هر شکلی، به ویژه در خاک خودش تاکید می‌کند.”

حکم رسمی مربوط به انسداد دارائیها در نشریه رسمی دولت فرانسه منتشر شد و یکی از دو فرد را اسد‌الله اسدی معرفی می‌کند که یک دیپلمات رژیم ایران می‌باشد که به اتهام توطئه بمب‌گذاری در یک گروه اپوزیسیون ایران (مجاهدین خلق) در ماه ژوئن در فرانسه دستگیر شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar