torsdag 27 augusti 2020

مار جانگداز قربانيان كرونا در ۴۰۴ شهر كشور از ۹۵ هزار نفر گذشت.

 


آمار جانگداز قربانيان كرونا در ۴۰۴ شهر كشور از ۹۵ هزار نفر گذشت

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ ـ ۲۶ اگوست ۲۰۲۰

حریرچی: از هر ۱۰ بستري يك نفر فوت مي ‌كنند و از هر ۲ نفری که به ICU ميروند يك نفر فوت می کند و از هر ۱۰ نفری که مجبور به لوله گذاری در ICU می‌شوند ۹ نفر فوت می‌کنند

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: تعداد فوت شده‌ها در ۲۴ ساعت گذشته (بدون كاشان وآران وبيدگل)۱۷ نفر است و ۱۹۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند. از ۲۸ مرداد روند ابتلاء به کرونا در اصفهان شیب تندی به خود گرفته است

خبرگزاری ایسنا: یکماه گذشته، فارس تجربه‌ی تلخی از افزایش بستريها و بيماران وخيم داشت، روزهایی که فشار مراجعه‌کنندگان، از تعداد تخت‌ها بیشتر بود. افزایش بیماران نیازمند خدمات تخصصی و بستری در ICU بود که باعث افزايش فوتي‌ها در روز به ۲۰ نفر هم رسيد.

دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان: نیازهاي بیمارستانی نیازمند مشارکت‌ خیران است. روزهای سختی برای پاییز و زمستان متصور است

دروغ بزرگ روحاني: درمان كرونا براي همه مردم ايران و حتي مهاجران مجاني است. در شدت كرونا براي همه بيماران تخت وجود داشت.


سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ اعلام كرد آمار جانگداز جانباختگان كرونا در ۴۰۴ شهر ايران متأسفانه از مرز ۹۵ هزار نفر گذشت. شمار قربانيان در آذربایجان شرقی به ۲۷۹۰ نفر، در آذربایجان غربی به ۲۶۳۹ نفر، در اصفهان به ۴۲۵۱ نفر، در تهران به ۲۳۱۴۵ نفر، در خراسان جنوبی به ۵۰۴ نفر، در خراسان شمالی به ۱۵۰۴ نفر، در سمنان به ۱۲۲۷ نفر، در فارس به ۲۶۷۸ نفر، در کردستان به ۱۹۰۹ نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۵۶۰ نفر، در گلستان به ۲۷۴۶ نفر، در گیلان به ۳۹۴۳ نفر، در لرستان به ۴۰۲۲ نفر، در مازندران به ۴۵۶۸ نفر، در مرکزی به ۱۲۲۶ نفر و در همدان به ۲۴۴۸ نفر رسيده است.
حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «از هر ۱۰ نفری که بر اثر کرونا بستری می شوند ۱ نفر فوت می کند و از هر ۲ نفری که در ICU بستری می شوند ۱ نفر فوت می‌کند و از هر ۱۰ نفری که مجبور به لوله گذاری در ICU می‌شوند ۹ نفر فوت می‌کنند» (همشهری ۵ شهریور).

در فارس، «طی یکماه گذشته، فارس تجربه‌ی تلخی را از افزایش موارد بستری، بیماران با حالت وخیم و بالا رفتن تعداد فوت بر اثر کووید۱۹، تجربه کرد. روزهایی که بعضاً، فشار مراجعه‌کنندگان، از تعداد تخت‌های پیش‌بینی شده بیشتر بود. افزایش شمار بیماران نیازمند خدمات تخصصی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بود که این امر، افزایش شمار فوت شدگان را به همراه داشت و این آمار را تا نزدیک عدد ۲۰ هم در بعضی روزها کشید»(ایسنا ۴ شهریور).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهانتعداد فوت شده‌ها در ۲۴ ساعت گذشته را (بجر کاشان و آدان و بیرگل) ۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: «۱۹۳ نفر از مبتلایان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند. از ۲۸ مرداد روند ابتلاء به کرونا در اصفهان شیب تندی به خود گرفته است که جای نگرانی دارد»(آفتاب نیوز ۴ شهریور).

در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار وضعیت را قرمز اعلام کرد و گفت بيماران رها شده «بمب گسترش کرونا در شهر یاسوج محسوب می شوند»( خبرگزاری نیروی قدس ۵ شهريور).

در زنجان، جانشین رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گفت: براي«رفع نیازها و افزایش تخت‌های بیمارستانی نیازمند مشارکت‌های مردمی و خیران است. بیشترین نگرانی در خصوص کرونا برای فصول سرد سال است و روزهای سختی برای پاییز و زمستان متصور است»(ایسنا ۵ شهریور).

روحانی امروز در سريال دروغهاي هميشگي اش گفت: «در دنیا پیدا کنید که جایی درمان کرونا کاملاً مجانی باشد. مقابله با کرونا در این کشور مجانی است، هم برای مردم خودمان و هم برای افرادی که به عنوان مهاجر در کشورمان زندگی می‌کنند. در شدت کرونا یک نفر از کسانی که نیاز داشت برای مساله‌ای غیر از کرونا بستری شود، این طور نبود که تخت برای او نباشد، تخت برای همه هست. داروها دارد تولید می‌شود»!

اين دروغها در حاليست كه حريرچي معاون وزير بهداشت رژيم گفت: «داروی ۱۰ میلیونی و ۵۰ میلیونی وقتی تجویز می‌شود در فقرا، سندروم حسرت می‌دهد، چون نمی‌تواند تهیه کند و این یک بغض فرو خورده می‌شود که بعد یک جایی صدای آن در می‌آید... اعتراض ایجاد می‌کند، نارضایتی، اینها هزینه دارد» (تلویزیون رژیم ۱۹مرداد). قبل از آن نيز حريرچي گفته بود بعد از كرونا براي خانواده هاي شهري «هزینه های کمرشکن سلامت از ۳.۷ درصد به حدود ۸ درصد می رسد. در خانوارهای روستایی این شاخص از ۴.۹ به ۱۲.۹ درصد افزایش می‌یابد»(عصرايران ۲۶ تير). يك رسانه حكومتي نوشت: بيماران در تهران «در پارکینگ و در خودر وهای خود با کپسول اکسیژن منتظر خالی شدن تخت بیمارستانی بودند و بر اساس گفته برخی بیماران، حتی این مدت انتظار تا سه روز هم طول کشیده است. مسئولان وزارت بهداشت و رؤسای بیمارستان‌ها از پْر شدن تخت‌های بیمارستانی و انتظار بیماران در اورژانس برای خالی شدن تخت سخن می گویند»(جوان ارگان س‍پاه پاسداران ۱۳ مرداد).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar