måndag 23 mars 2020

آقای اوباما ، اگر شما هالو نباشید، بدون شک حقه بازید لیلا جدیدی.


آقای اوباما ، اگر شما هالو نباشید، بدون شک حقه بازید
لیلا جدیدی
فراسوی خبر...شنبه 2 فروردین
.نقل از سایت های ایران نبرد و جنگ خبر....
http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=3260
پیام نوروزی آقای اوباما شامل مشتی حرفهای ریشخند کننده که مغایر با ادعای وی مبنی بر "احترام عمیق" به مردم ایران و "تاریخ، استعدادها و نبوغ ایرانیان" است، بود. رییس جمهور آمریکا را اگر هالو به حساب نیاوریم، بدون شک حقه بازی است که برای پیشبرد منافع و موقعیت خود نه تنها ارج و حرمت و حقوقی عادلانه برای مردم ایران قایل نیست، بلکه شهروندان کشور خود را نیز فریب می دهد.
اوباما متذکر شده که پس از انتخابات نمایشی در ایران او و روحانی در گفتگویی تلفنی "احترام عمیق به مردم دو کشور" را ابراز کردند. البته او حرفی از لنگه کفشهایی که روحانی با آنها پذیرایی شد تا معلوم شود در حکومت جمهوری اسلامی کی کجای قضیه است، نزد. او همچنین به پشتک و واروهای روحانی و نزدیکانش برای ماستمالی این گفتگوی "احترام آمیز" هم اشاره ای نکرد.
او در مقابل گفت: "زمانی که شما (مردم ایران) دکتر حسن روحانی را به عنوان رییس جمهور جدیدتان برگزیدید، صدای خودتان را به گوش رساندید."
روشن است که این نمی تواند از فراموشکاری آقای اوباما باشد که غیردموکراتیک، انحصاری و نمایشی بودن انتخابات در رژیم جمهوری اسلامی را از معادله اش خارج کرده. در همان انتخاباتی که او از آن حرف می زند، حتی کسی مثل اکبر رفسنجانی نیز اجازه رقابت نیافت. اوباما در حالی گزینش مردم ایران حرف می زند که هنوز موضوع تقلب در انتخابات سال 88 و به خاک و خون کشیده شدن و به زندان افتادن معترضان به آن از روی میز کنار نرفته و سران سابق حکومت که معترض به تقلب انتخاباتی به سود نامزد خامنه ای بودند، همچنان در زندان خانگی به سر می برند.
چه "احترام عمیقی" به مردم ایران که آقای اوباما انتخابات قلابی را که هیچیک از مراحل آن بر مبنای روشهای دمکراتیک انجام نشده و حق بدیهی مردم ایران برای اعلام رای و نظرشان را لگدمال کرده، "انتخاب مردم ایران و صدای آنان" می داند.
او با حیله گری وعده صلح و صفا با رژیم جمهوری اسلامی می دهد و "شغلهای بیشتر" و رسیدن "جوانان ایرانی به آرزوهای شان" و "سفر به خارج دانشجویان" را مطرح می کند. وی تصور می کند از این راه می تواند مردم را فریب داده و تشویق کند که به حمایت از روحانی بپردازند به جای اینکه برای آزادی، عدالت و زندگی سرافرازانه تلاش کنند. پیام نوروزی اوباما اطمینان داد که حاکمان آمریکا همواره برای کنار آمدن با دشمن اصلی مردم ایران در صورتی که خواسته هایشان عملی شود، آماده اند. اما ما ابزار آقای اوباما برای عملی کردن وعده های انتخاباتی اش به مردم آمریکا نیستیم.
سال گذشته فقر، بیکاری، تورم، سرکوب و اعدام که با روی کار آمدن روحانی سرعت بیشتری گرفت و آقای احمد شهید در آخرین گزارش خود بر آن صحه گذاشت، مردم ایران را به روزهایی باز هم سیاه تر کشاند. رژیم جمهوری اسلامی تحت فشار تحریمها و در وحشت از شعله کشیدن اعتراضهای توده ای، از بزرگ ترين و پر هزينه ترين پروژه سياسی و استراتژيک خود عقب نشینی کرد. از این رو، مردم ایران هم با همان ابزار فشار و اعتراض، رژیم را وادار به برچیدن بساط ظلم خود کرده و راهی جهنم تاریخی خواهند کرد.
آقای اوباما اما یک اشاره درست هم داشت. وی گفت، مردم ایران "جایگاه راستین خود را در میان جامعه ملل" خواهند یافت. ما می گوییم، درست است اما این جایگاه راستین، بازگشت به دوران پادشاهی یک رژیم دیکتاتوری دیگر با نام جدید جمهوری اسلامی زیر سلطه آمریکا نخواهد بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar