fredag 23 augusti 2019

متن سخنان مهدی سامع در گردهمآیی اعتراضی پاریس.


متن سخنان مهدی سامع در گردهمآیی اعتراضی پاریس
خانمها، آقایان، سلام و درود بر شما
اجازه دهید قبل از هر سخنی به ایرانیان آزادیخواهی که برای اعلام انزجار از سفر ظریف به سوئد اقدام به تظاهرات گسترده و پرشور کردند درود بفرستم. ما نیز وزیر خارجه رژیم ایران را شریک و سهیم در همه ی جنایتهای استبداد مذهبی حاکم بر کشورمان می دانیم و پذیرایی از وی را محکوم می کنیم.
نقش جواد ظریف که امروز برای نجات رژیم غرق در بحران به فرانسه آمده، آن گونه که یک دیپلمات پر سابقه توصیف کرده، «مال کش اعظم» برای پنهان کردن جنایتهای رژیم است. بنابرین مذاکره، امتیازدهی و مماشات با ظریف در حقیقت حمایت از سرکرده نیروی تروریستی قدس یعنی قاسم سلیمانی است. به جز این جواد ظریف هیچ گونه عملکرد جدی و قایل محاسبه برای غرب و کشورهای خاورمیانه ندارد. همین چندی پیش بود که ظریف به خاطر این که خامنه ای این نقش را به طور علنی در ملاقات با بشار اسد به نمایش گذاشت، از وزارت استعفا داد. اگرچه وی به خاطر سرسپردگی اش به خامنه ای بر استعفایش ایستادگی نکرد و ذلیلانه تسلیم ولی فقیه شد، اما آن استعفا و توصیف «ماله کش اعظم» نظام، مشخص می کند که سیاستمداران اروپایی با چه کسی می خواهند گفتگو و تعامل کنند.
راستی اگر سیاستمداران اروپا بر اساس معیار «تجارت با خون» می خواهند ننگ مماشات با رژیم تروریستی و استبدادی حاکم بر ایران را در پرونده خود ثبت کنند، همچنان که در گذشته چنین کرده اند، چرا به طور مستقیم با قاسم سلیمانی که در حقیقت وزیر خارجه واقعی جمهوری اسلامی است وارد گفتگو نمی شوند؟ اگر سیاستمداران اروپا و به ویژه گردانندگان سیاست خارجی فرانسه بنا بر شیوه تزویر و ریاکاری وارد گفتگو با قاسم سلیمانی نمی شوند، بدانند و آگاه باشند که ما و مردم ایران هرگونه سازش و امتیازدهی به جواد ظریف را معادل مماشات با قاسم سلیمانی و مشارکت در سرکوب، صدور تروریسم و توسعه ارتجاع و بنیادگرایی می دانیم.
من به سیاستمداران اروپایی توصیه می کنم که اگر حرفهای ما را قبول ندارید، ولی به پرنسیبهای حقوق بشر پایبند هستید، به سراغ کارگران، معلمان، دانشجویان، زنان و آزادیخواهانی که در شکنجه گاههای رژیم اسیر هستند بروند و ببنید و بشنوید که آنان چه می گویند. اگر نمی خواهید چنین اقدامی انجام دهید و می دانید که چنین اجازه ای به شما نمی دهند، در همین اروپا به سراغ آقای مازیار ابراهیمی که ساکن آلمان است بروید تا ببنید همکاران جواد ظریف با شکنجه های فراوان او را وادار به چه اعترافاتی کردند.
حرفهایم را در جند جمله خلاصه می کنم:
یک: مساله کسب آزادی و مبارزه برای رهایی از استبداد مذهبی حق و وظیفه مردم ایران و زنان و مردان ازادیخواه ایرانی است. این وظیفه فقط و فقط در انحصار مردم ایران و نیروهای پیشتاز آن است. ما از هیچ قدرت خارجی نمی خواهیم که به نیابت از جانب مردم ایران این وظیفه را به عهده گیرند.
دوم: تنها خواست و انتظار ما از دولتهای غربی و در این جا از دولت فرانسه این است که بر اساس پرنسیبهای اعلام شده خود و به خاطر پایبندی به میثاقهای و عهدنامه های حقوق بشر به استبداد مذهبی حاکم بر ایران یاری نرسانده و با آن مماشات نکنند، ابزارهای سرکوب و سانسور را در اختیار حاکمان ستمگر ایران قرار ندهند و حق مردم ایران برای تعیین سرنوشت خود و سرنگونی استبداد مذهبی و استقرار یک نظام دمکراتیک، کثرتگرا، عرفی و طرفدار عدالت را به رسمیت شناسند.
سپاسگزارم که به من گوش کردید.
مهدی سامع
پاریس، آدینه اول شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳ اوت ۲۰۱۹

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar