söndag 21 juli 2019

تشدید تنش با گروگان گیری نفتکشها.....زینت میرهاشمی.

تشدید تنش با گروگان گیری نفتکشها
زینت میرهاشمی
فراسوی خبر ... یکشنبه ۳۰ تیر، منتشر شده در سایتهای ایران نبرد و جنگ خبر
تیتر روزنامه کیهان، ارگان بیت خامنه ای، راهبرد رژیم را روشن می کند. توقیف نفتکش بریتانیایی در روز آدینه ۲۸ تیر، این سوال را در برابر همگان قرار می دهد که رژیم تا کجا در این بازی خطرناک دوام خواهد آورد. بالابردن تنش در برابر فشار، نتیجه حرفهای ولی فقیه در چند روز گذشته است.
تیتر کیهان شریعتمداری چنین است: «نفتکش در برابر نفتکش، ایران به وعده خود عمل کرد». از نظر ارگان بیت ولی فقیه، توقیف نفتکش بریتانیایی به عمل نشاندن فرمان ولی فقیه و پاسخ «قاطع» و متقابل به انگلیس در برابر توقیف نفتکش رژیم در جبل الطارق است. از این مطلب چنین برداشت می شود که این عمل به کرسی نشاندن تهدیدهایی است که از به کارگیری تروریستهای نیابتی آغاز و به تنش در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز کشیده شد. با توجه به تیتر روزنامه ولی فقیه، دلیل نقض قوانین بین المللی دریانوردی جهت توقیف این کشتی در درجه دوم و یا در اساس باطل قلمداد می شود.
اقدام سپاه پاسداران در حالی است که وزیر خارجه انگلیس توقیف نفتکش انگلیسی «از آبهای دریای عمان و هدایت آن به سمت آبهای ایران» را خصمانه توصیف کرده است.
واکنش کشورهای آلمان و فرانسه در این رابطه، رژیم را هر چه بیشتر به سمت ایزوله شدن سوق می دهد. رویدادها نشان دهنده اینست که بر خلاف حرفهای پاسدار مغز فندوقی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت که می گوید «در مقابله به مثل کوتاه نخواهیم آمد، چه صدام باشد چه ترامپ چه ملکه»، رژیم در برابر فشار و تحریمهای بیشتر، از آنجایی که تنها استراتژی آن، بر خرابکاری و استفاده از تروریستهای نیابتی و افزایش تنش و بحران استوار است بیش از هر هنگام ضربه پذیر تر خواهد بود. گروگانگیری نفتکشها و یا مین گذاری در آبهای بین المللی باعث ناامنی شده و خطر جنگ را افزایش می دهد و این امر هزینه سنگینی بر مردم ایران تحمیل می کند.
رژیمی که در سراشیب سقوط است به هر میزان که بر طبل جنگ بکوید، سند مرگ خود را امضا خواهد کرد. مردم ایران نه جنگ می خواهند و نه رژیم جنگ طلب حاکم بر ایران را.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar