söndag 24 februari 2019

🖼رنگ آسمان از پشت پنجره فرا می خواند مرا:...."" برخیز"......فرنگیس بایقره ۵ اسفند 97


🖼رنگ آسمان
از پشت پنجره
فرا می خواند مرا:
"" برخیز""!
بوی و نسیم بهار آوردم.
امروز روز دیگریست.
نه چون هر روز
هرگز نه همچون هر روز
- سحر پنجره گشودم!
لرزیدم از سرما و
تاریکی مانده بجا.
اما حالا روشن است هر چیز...
آیا امروز روز دیگری ست؟
آنگونه که من آرزو دارم؟!
که به فرا خوان آسمان
دل بسپارم...
بروم
به طبیعت پناه برم
به دامن آزاد طبیعت...
دیگر اینجا آزاد نیستم
که انسانهای این فضای مجازی
به قصد کشتن آزادی
به صفحه من غاصبانه وارد شده اند
دارند بر من حکومت می کنند
کی وارد حریمتان شدم؟
کی به نوشته ها و پستهایتان تعدی کرده ام؟
کی به عقایدتان که خاص خودتان است،
بی حرمتی کردم؟؟
شرمتان باد که از آزادی
و حق آزادی
فقط باری
نوشتن کلمه و لکه دار کردنش را می دانید!
تنگدستی تان را می‌بینم!
ای همگامان مانده در دود و غبار!
فضای مجازی را دودی سیاه پر کرده
تآًثیر حرکت سایبری حکومتی
نقابها و ماسکها
ناشناسانی با حیله ها و حقه ها
کارشناسانی سادیست و مختار
خلا تهی مغزتان را می انبانند.
قلمتان را آغشته به جوهر مسمومشان می کنید
می نویسید و می نویسید
البته عین این است که
انگشتتان را به جوهر رنگ بنفش و سبز
روز رای گیری فرو می کنید
رای های جدیدتان مبارک!!
تحکیم رابطه تان با ننگ حکومتیان مبارک!
ندانسته چو کبک سر به برف فرو کرده اید،
اما بقیه جسمتان را نمی بینید
برفها که آب شود سرتان گرما را حس خواهد کرد!
من اما بوی بهار را نه در صفحات شما
نه در کلامها و توهین های مکررتان
نه در کامنتهای نا بخردانه تان...
من بهار را در فریاد زنان و مردان
حاضر در خیابانها و مقابل مجلس
و در برابر کارخانه ها
در نوشته ی: " پدرم را آزاد کنید"
که در دست "" نهال ""کوچک بود...
حس کرده ام...
هرچه باشد ، در خارج هم باشید
هنوز تمرین آزادی نکرده اید!
محال است بتوانید؛
نوید آزادی به مردم دهید..
"" هنوز اسیر زندان افکار دگم و خود پرستی
خویش هستید""
آزادگی از آسمان و از آزادگی مردم آموزید
که در فضای هولناک وجو اسارت
باز به میدان می آیند...
متحد کردن مردم نیز وظیفه ای است
از شما که در پی متلاشی کردن
هم رایی ها و اتحادهای مبارزان هستید
انتظار متحد کردن مردم عبث است!
فضای مغزتان تان را باری
از رخوت افکار ضد آزادگی و
اکسیژن تفرقه افکنی
پاک سازید!!!
به خود میاندیشید
که همه چیز از دست داده اید
به مردمی بیاندیشید
که حقشان را از آنان گرفته اند...
می دانند چیزی برای از دست دادن ندارند،
جز زنجیرهای سنگینی
که جلادان به حریمشان بسته اند.
معلمان به فراخوان متحدانه
به خیابانها می آیند
نوید بهار است این...
کارگران به اعتراض خود ادامه می دهند
مژده است این...
آری امروز روز دیگری است
من آرزوی بهار دارم
فردا روز دیگر تریست...
با خیزش مردم
بوی بهار به مشام می رسد
رنگ ابی
آسمان راست میگوید ؛
بوی و نسیم آزادی را با خود دارد...
فردای بهتری در راه است...
آسمان ، رنگ آبی عشق و آزادی را بخود دارد..‌.
فرنگیس بایقره ۵ اسفند ۹۷

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar