fredag 3 maj 2019

بخوانیم و پیش بگیریم یک- دو- سه انقلاب ✍️ رسول بُداقی .

بخوانیم و پیش بگیریم
یک- دو- سه انقلاب
✍️ رسول بُداقی
بزرگترین وظیفه ی کانونها و انجمن های صنفی معلمان ، دانشجویان، کارگران، جامعه ی مدنی، رسانه ها و روشنفکران این است، که مردم را قانع کنند، که شرایط کنونی کشور " چپاول، غا ت و هرج و مرج " است. روشن کردن این شرایط برای مردم، دانش آموزان ، معلمان ، و خانواده ها بزرگترین وظیفه ی فعالان صنفی معلمان ،کارگران و دانشجویان است.
باید با زبان مردم طوری صحبت کرد که واقعیت های کشور را بپذیرند.
بپذیرندکه چاره ای جز همبستگی نیست، چاره ای جز هزینه دادن نیست.
گفت و گو ، مذاکره و خطاب قرار دادن مسئولین و انتظار داشتن از این بیمار چهل ساله هیچ سودی ندارد، باید همه را قانع کرد، که هیچ امیدی به مسئولین نیست ،آنها فقط صندلی های مسئولیت و حکومت را اشغال کرده اند ، خود و فرزندانشان به غارت سرگرم هستند.
قدرت وثروت، آنان را کرو کور کرده است، نه صدای مردم را می شنوند و نه مشکلات مردم را می بینند. و نه اندیشه ای دارند تا مشکلی را برطرف کنند‌.
بزرگترین وظیفه ی اجتماعی کانونها،انجمن های صنفی ،شورای هماهنگی ، فعالان مدنی و روشنفکران ایران این است ، به مردم بباورانند که توانمند هستند، باید از اشغالگران حکومت روبگردانند و همه ی تلاش خود را صرف همبستگی مردم بکنند.
سه گام برای رسیدن به دموکراسی.
یک) پیش از انقلاب :
این که مردم قانع شوند که تنها راه رهایی همبستگی است ، گام نخست یک تغییر اساسی است.بدون توجه به حزب و گروه خود باید به همبستگی رسید.تا کشور رها شود.
دو) در جریان انقلاب:
درجریان انقلاب سخت ترین دوران هر انقلاب است، زیرا قانونی نیست، جامعه سلیقه ای اداره می شود، انتقام ها سرباز می کند، مردم عصبانی هستند، اسلحه فراوان است، انرژی بالاست، هرج و مرج است، زمینه های خلافکاری فراهم است، مردم هیجان زده هستند،و آینده ی کشور مه آلود است.
نطفه ی حکومت آینده و سرنوشت کشور در همین مرحله بسته خواهد شد.
پس برشخصیت هاو گروههای تاثیر گذار واجب است، مردم را از همه ی موارد غیراخلاقی و غیر انسانی برحذر دارند. انتقام گیری ، تخریب ، مردم آزاری و تجاوز به حقوق مادی و معنوی دیگران ممنوع اعلام کنند.
زیرا در این مرحله مردم به پیشروان انقلابی خود احترام گذاشته و حرف شنوی دارند.
سه) پس ازپیروزی انقلاب و برقراری حکومت نوپا :
رسیدن به این گام بسیار دشوار است.نه فقط به خاطر انقلاب ، که به خاطر اینکه چگونه باید انتخاب کرد و چه کسی را باید انتخاب کرد.
تشکیل مجلس موسسان،دولت موقت ،یا حضور نیروهای سازمان ملل، ۶ ماه برای تبلیغات احزاب و گروهها، سپس انتخابات آزاد. ورسیدن به ثبات اجتماعی.
این مرحله ،مرحله ی آزمایش کسانی است ، که دلسوز مردم هستند و به خاطر مردم به رای جمعی احترام گذاشته و از هرج و مرج خودداری می کنند، و آزمایش کسانی است که به قدرت رسیده اند ، بدن توجه خاص به حزب خویش فقط برپایه ی شایستگی های فردی ،به دور از انتقام جویی و جاه طلبی ، دیگران را در اداره ی کشور مشارکت بدهند .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar